Strawberry Swing

Finns inte mycket som är så gott som jordgubbar! Åt det precis med kall mjölk till, underbart. Jordgubbarna jag åt var från Spanien och de var helt klart godkända, men längtar tills det är dags för svenska jordgubbar, de smakar så mycket mer.

 

Har handlat mat och blommor idag, hemmet känns så fruktansvärt tråkigt och tomt utan lite gröna, fina växter. Däremot är jag och Erik usla på att hålla dem vid liv en längre tid. Blev tulpaner också, en vas med tulpaner på bordet är så fint! 

Städat lite här hemma och tvättat har jag också gjort, och påbörjat arbetet till fredagens seminarie, får väl kika lite mer på det snart känner jag... varför ska det vara så svårt att verkligen komma igång med pluggandet ibland? Man vet att man egentligen måste, ändå kommer massa andra, egentligen ganska onödiga saker i vägen. 

 

Igår lunchade jag och Erik med mamma, pappa, moster och man samt mormor på Hällekis Säteri... det var mysigt... sen kom de förbi oss en sväng för att se hur vi bor. De tyckte det var fint och vi fick en fin lykta i inflyttningspresent :) Jag trivs verkligen där vi bor, men samtidigt är det så mycket man vill göra och fixa till här hemma!! Synd att man inte vore miljonär ;) Högst upp på vill-ha listan är en ny spis med häll, det hade varit något :) Ska i alla fall måla vårat kära lilla staket vitt någon dag, lite färg kan man allt kosta på sig. På kvällen igår så åkte jag och Anna ut till Helena, vi gjorde kycklingpaj, SÅ gott!!! Och satt och pratade om allt och inget i flera timmar, alla hundarna var med också :) Helena har ju två, jag två och Anna en, så fem totalt. Det var verkligen trevligt, fast hjälp vad mörkrädda jag och Anna blev där uppe på landet.

 

Nu ska jag sätta på en till maskin tvätt, duscha och sen fortsätta lite på seminarieuppgiften... "snart" slutar Erik jobbet också, om drygt två timmar... Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0